Via websites van de overheid kun je van alles regelen. Bij de bibliotheek kun je leren hoe dit moet. Op maandag 20 oktober begint de gratis cursus ‘Werken met de digitale overheid’ in Bibliotheek Mariënburg in Nijmegen.
Tijdens de cursus leer je hoe je een DigiD kunt aanvragen en gebruiken. Zo’n DigiD heb je nodig om allerlei overheidszaken te regelen. Maar je leert ook hoe je bijvoorbeeld huur- of zorgtoeslag aanvraagt, hoe de website van de Belastingdienst werkt of hoe je een verhuizing doorgeeft. Je kunt ook zelf aangeven wat je nog graag wilt leren.
De cursus bestaat uit vijf bijeenkomsten, vanaf 20 oktober elke maandag van 13.30 tot 15.30 uur. Stap voor stap en in kleine groepjes ga je aan de slag. Je hebt voor deze cursus wel thuis internet en een eigen e-mailadres nodig.
Meedoen?
Ga naar de bibliotheek en geef je op. Of bel overdag naar 024 - 327 49 11. Je kunt je ook (laten) aanmelden via de website van de Bibliotheek Gelderland Zuid: www.obgz.nl/agenda.